Friday, June 27, 2008

Jalan-jalan cari buku



Kali ni aku nak kongsi dua buah buku menarik yang aku jumpa bertajuk "20th Century Military Uniforms" dan "Modern Masters Volume Twelve: Michael Golden".  20th CMU tu aku tak tau la apa cerita yang terkandung dalam buku tu sebab bertranslet dalam bahasa cina. Itu suma aku tak peduli la sebab illustrasinya memang best giler. Suma pakaian tentera dari pelbagai negara cam Germany, Rusia, Japan, Malaya pun ade sekitar tahun 1930-1980an. Keluaran Amber Books Ltd, London (2004). Buku setebal 312 muka surat nih memang sesuai untuk reference dan koleksi peminat "Combat" cam aku nih. Satu lagi bertajuk MMVT: Michael Golden, nama yang memang otai bagi peminat komik luar negara.  Menghimpunkan koleksi artwork b/w nya yang power-mower tu, dan pernah terpublish kat Marvel, DC, Wildstorm dan lain2 penerbitan lagi. Artworknya memang aku suka, lebih2 lagi masa dia lukis komik siri perang "The 'Nam" dulu. Cukup detail dan power betul adunan b/w nya.

No comments: